IT

Originea numelui a 5 branduri răsunătoare la nivel monidal

Publicat de Sebastian A.

Cele mai puternice branduri din lume s-au născut în urma unei lupte acerbe a fondatorilor pentru a le „boteza” și pentru a facilita întipărirea lor în mintea consumatorului. Mai jos vă prezentăm cinci nume de branduri și istoria lor.

APPLE

Apple este una dintre cele mai mari companii din domeniul IT, dar la început nu a fost chiar așa.

În primii ani de la înființarea companiei, Steve Jobs povestea cum Apple Computers era un nume destul de jos pe lista de dorinţe, sub variante precum Matrix Electronics. Jobs a fost de acord să numească businessul Apple parţial pentru că îi plăceau merele şi parţial pentru că ar fi fost înaintea companiei Atari în cartea de telefoane, companie pentru care tânărul Jobs obişnuise să lucreze.

În 2007, brandul a renunţat la cuvântul Computers şi a înceut să se „prezinte” simplu că Apple.

SAMSUNG

Cuvântul Samsung înseamnă, în limba coreeană, „trei stele” şi a fost ales pentru a reprezenta virtutea de a fi „mare, numeros şi puternic” la fel ca stelele de pe cer.

Printre primele produse vândute de compania Samsung se numărau peştele uscat, legumele, tăiţeii şi fructele, dar, în mod evident, coreenii şi-au diversificat substanţial oferta şi au început treptat să exploreze mult mai multe pieţe. Astăzi compania este cunoscută la nivel internaţional pentru telefoanele mobile, televizoarele şi alte electronice pe care le produce, însă pe parcursul anilor, Samsung a cochetat cu producţia de nave spaţiale sau cu serviciile din domeniul asigurărilor şi al consultanţei financiare, printre altele.

În 1987, după decesul lui Lee Byung-chull, fondatorul companiei, noul CEO al Samsung – care era de altfel şi fiul lui Byung-chull – şi-a propus să ducă brandul pe culmile succesului pe piaţa de electronice. Între 1938 şi 1993, toate logo-urile Samsung au inclus sub o formă sau altă cele 3 stele, simbolizând diversitatea cu care se laudă compania coreeană.

GOOGLE

Google, pentru cei care nu știu, reprezintă scrierea greșită a cuvântului Googol

Googol reprezintă termenul pentru 10 la puterea 100 sau un 1 urmat de 100 de zerouri. De ce? Pentru că fondatorii Sergey Brin şi Larry Page au vrut să transmită numărul uriaş de date pe care îl vor indexa cu noul lor motor de căutare. Mai puţin cunoscut este faptul că porecla initială a motorului de căutare era BackRub sau masaj.

FACEBOOK

Facebook, cea mai mare rețea de socializare din lume, a apărut ca o joacă, iar acum este unul dintre cele mai mari branduri din lume.

De fapt, Facebook era numele unui director care conţinea numele studenţilor din anumite universităţi din Statele Unite, pentru a-i ajuta pe studenți să se cunoască mai bine cu colegii lor. Iniţial site-ul se numea thefacebook.com.

MOZILLA

În 1994, când o echipa de la Netscape s-a aşezat la masă pentru a se gândi la un nume pentru un browser demn de a-i face concurenţă lui Mosaic. Ei au plecat cu gândul de a găsi un nume care să distrugă concurența, și aşa s-au gândit la Godzilla. Combinaţia dintre numele Mosaic şi creatura japoneză a dat naştere brandului Mozilla.

sursa foto: emotivebrand.com

Lasa un comentariu