Justitie Opinii Prima pagina

ATENȚIE! Toți suntem funcționari publici!

funcționari publici
Publicat de Eugen Roman

Din seria aberațiilor Noului Cod Penal, presa a remarcat în ultima vreme una extrem de perversă.

Este vorba de art. 175 alin. 2 care spune : “De asemenea, este considerat funcționar public, în sensul legii penale, persoana care exercită un serviciu de interes public pentru care a fost investită de autoritățile publice sau care este supusă controlului ori supravegherii acestora cu privire la îndeplinirea respectivului serviciu public.”

Deși nici “serviciu de interes public” și nici “autoritate publică” nu sunt definite clar ( sau poate tocmai de asta !) I.C.C.J îl folosește pentru a transforma întreaga țară într-o țară de funcționari publici…penali.

Asta inseamna pedepse mai mari si incadrari suplimentare ale faptelor penale. (A se vedea cazul Tel Drum in care directorul e acuzat ca si-a angajat sotia pe un salariu prea mare, in propria firma!!!).

Cateva domenii in care art. 175 alin.2 transforma salariatii privati in funcionari publici:

  • angajatii radiourilor si televiziunilor private – distribuie informatii (interes public ) si sunt controlati de CNA
  • distribuitorii prin cablu, telefonie, posta private ( activitati de interes public) – ANCOM
  • producatori si distribuitori de energie private(interes public) – ANRE
  • Transportul privat(de persone sau de marfuri) – activitati de interes public – Autoritatea Romana Rutiera. Si exemplele pot continua.

Ultima isprava a I.C.C.J. acum cca 3 luni, este incadrarea angajatilor bancilor private in categoria functionarilor publici.Pentru a reusi acest lucru I.C.C.J. a considerat BNR ca fiind autoritate publica, desi chiar in statutul sau BNR este o institutie publica. In Constitutia Romaniei sunt considerate “ autoritati publice” cele prevazute in Titlul III (unde nu se afla si BNR, ci autoritatile importante ale statului ) precum si cele “ infiintate prin legi organice”.Problema este ca legile privind BNR, de dupa 1990 sunt toate legi ordinare. Si atunci I.C.C.J. gasit formula: “ nu trebuie omis faptul ca infiintarea Bancii Nationale a Romaniei s-a facut printr-o lege organica, “ Legea pentru infiintarea unei banci de scont si circulatiune “ publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I nr. 90 din 17 aprilie 1880. Doar ca in Constitutia din 1866 nu este definita legea organica!

Se considera ca o lege este organica daca a fost votata de majoritatea membrilor camerei din acea vreme. In acest fel marea majoritate a legilor pot fi considerate organice.

Evident ca este o aberatie totala, neexistand nici o continuitate intre formele de organizare teritoriale, statale si legislative din 1880 pana azi.

Constitutia din 1991 (revizuita in 2003) reglementeaza legile organice ca fiind legi care trateaza anumite domenii (domeniul BNR, cel financiar, NU se regaseste printre acestea). De aceea toate legile de reglementare ale activitatii BNR de dupa 1990 sunt legi ordinare. Daca legiuitorul ar fi dorit sa considere BNR “ autoritate publica “ ar fi introdus-o in Titlul III din Constitutie.

In aceeasi idee as dori sa reamintesc faptul ca Burebista a dat ordin sa fie arse viile din Dacia, pentru ca cetatenii cam abuzau de produsul lor.

Aceasta hotarare ar trebui sa fie in vigoare si astazi ca nu am auzit s-o fi abrogat-o cineva. Deci cred ca s-a produs o grava si continua ( de mai bine de 2000 de ani !!!) incalcare a legii, care trebuie de urgenta oprita.

DNA ce pazeste ?!?

Lasa un comentariu