Vocea Bucurestiului

CRITICI DURE față de noua Companie Municipală Parking București

Publicat de Anca D
Unul dintre consilierii generali ai PNL la PMB, Cătălin Deaconescu, face următoarea postare pe pagina sa de FB:
“În condițiile în care în București 10 șoferi se bat pe un loc de parcare, am așteptat cu mare interes studiul de oportunitate și documentele aferente delegării serviciului public de parcare.

Și aflăm următoarele:
– în 2016, Administrația Străzilor a exploatat doar 2484 locuri de parcare din peste 8000 pe care le administrează, pierzând astfel circa 15 milioane de lei la capitolul venituri.
– în Studiu, pe varianta delegării către noua companie, se propune exploatarea, în 2018, a 5167 locuri, în regim de 8 ore pe zi, 22 zile pe lună. Deci același mod de funcționare, de luni până vineri, de la 8 la 16, în rest raiul parcagiilor ”privați”. Așa e in smart cities, nu există tarif de seară sau de weekend, nu se poate plăti prin alte mijloace!
– în studiu se vorbește de degrevarea Primăriei de investiții în parcări noi, pe când în Regulamentul de parcare, la art. 20, printre obligațiile PMB sunt:(1) sa realizeze investiţii capitale și (2) să asigure un buget anual suficient desfaşurării în bune condiţii a activităţii serviciului de administrare a parcajelor.
– în Regulament se tot insistă pe rezervarea de locuri de parcare, inclusiv în parcajele de scurtă durată mașinilor aparținând ”instituţiilor publice de interes general nominalizate prin HCGMB” dar și pentru ”pentru unităţile bancare si unităţile
hoteliere”! dacă au atâtea locuri disponibile de ce nu și pentru farmacii, clinici medicale sau florării?
– de asemenea, vor putea parca fără achitarea tarifelor, vehiculele Poliţiei, Pompierilor, MAPN ( doar e declanșată stare de război…în trafic, nu?), Salvare, Protecţie si Pază (asta cred că e noua firmă a primăriei!);
– nici un cuvânt despre tarife diferențiate în funcție de zonă, interval orar, niciun cuvânt despre locuri rezervate pentru mașini electrice sau stații de încarcare pentru acestea.
– niciun cuvânt despre vreo aplicație care să le spună șoferilor în ce parcare găsesc locuri disponibile, deși studiul remarcă, (citând din alt studiu, evident!) că 30% din aglomerație e generată de soferii care caută locuri libere;
– bomboana de pe tort, Art 19 (6) din Regulament: ”La expirarea timpului de parcare taxat înscris pe tichetul de parcare afişat la vedere, deţinătorul autovehiculului este obligat să părăsească parcarea”. Am înțeles bine, deținătorul, nu vehiculul, nu?

La capitolul cheltuieli, Compania Municipală Parking București menține și în studiul de oportunitate estimarea de 1071 lei per metru liniar de gard de care are nevoie!”, scrie consilierul general PNL.

Lasa un comentariu