O pozitie tot mai necesara in cadrul unei companii, indiferent de domeniul de activitate al acesteia, este cea de analist de afaceri – sau business analyst. Acesta este un specialist care va evalua o problema inainte de a se concentra asupra solutiilor posibile, indiferent de cat de dornic este clientul. Intr-adevar, aceasta din urma tinde adesea sa favorizeze solutia in detrimentul problemei, alegere care va duce la o reactie previzibila pe termen mediu sau lung.
Prin expertiza sa, analistul de afaceri este aliatul utilizatorilor, care isi pune cunostintele in slujba utilizatorilor, determinand cu precizie domeniul de activitate in care acestia evolueaza. Rolul analistului de afaceri este, de asemenea, de a crea un climat de colaborare si dezvoltare personala in cadrul echipei sale.
Acesta este un generalist care dispune de instrumentele necesare pentru a-si îndeplini misiunea, motiv pentru care trebuie sa urmeze un curs Business Analyst pentru a putea practica aceasta meserie in cele mai bune conditii.
Rolul analistului de afaceri
Analistul de afaceri trebuie sa aiba o buna intelegere a domeniului de afaceri in care activeaza clientul. Aceasta intelegere a nevoilor si cerintelor clientilor le va permite acestora sa aleaga modelul de lucru potrivit la momentul potrivit. Fie ca este vorba de metoda iterativa, cascada sau agila, fiecare dintre aceste metode are propriile rezultate, afland toate informatiile necesare cu privire la aceste metode in cadrul unui curs de specializare.
Cu alte cuvinte, continutul ramane aproximativ acelasi, dar modul de atingere a obiectivelor este diferit.
De asemenea, un analist de afaceri care dezvolta sisteme IT se refera in primul rand la studiul functiilor si al datelor. Aceasta este practica utilizatorului (actiunile pe care utilizatorul le intreprinde in sistem). Cele mai multe dintre instrumentele utilizate de specialist sunt folosite pentru a determina regulile, dar si constrangerile si asteptarile sistemului.
Prin urmare, un bun analist de afaceri este un specialist care este dornic sa analizeze problemele si sa gaseasca solutii. Acesta trebuie sa aiba competentele necesare in domeniul afacerilor si al tehnologiei informatiei, fiind capabil sa comunice concepte tehnice unui public non-tehnic.